فرش رضوی

این وبلاگ جهت آشنایی بهتر شما با فرش تهیه شده تا اطلاعات بهتری برای تهیه فرش داشته باشید وهمچنین با اطلاعات مربوط به تجارت فرش واخبار آن اگاه شوید.

فرش رضوی

این وبلاگ جهت آشنایی بهتر شما با فرش تهیه شده تا اطلاعات بهتری برای تهیه فرش داشته باشید وهمچنین با اطلاعات مربوط به تجارت فرش واخبار آن اگاه شوید.

رییس اتحادیه قالیشویان تهران خبر داد: شست وشوی فرش دستباف 2000

    رییس اتحادیه قالیشویان تهران خبر داد: شست وشوی فرش ماشینی متری 1100 تومان، دستباف 2000 هزار تومان
    رییس اتحادیه قالیشویان تهران با اعلام شماره 124 از شهروندان تهرانی خواست تا اسامی واحدهای مجاز قالیشویی را از طریق این شماره استعلام کنند.
    
    قاسم میرزایی ـ رییس اتحادیه قالیشویان تهران ـ در گفت‌وگو با خبرنگار اصناف ایسنا، نرخ شست‌وشوی هر متر فرش ماشینی را 1100 تومان، فرش دستباف را دو هزار تومان، فرش دستباف با رنگ کرم را 2200 تومان، فرش گل ابریشم را سه هزار تومان و موکت را 600 تومان ذکر کرد

  وی قیمت شست‌وشوی هر متر فرش اعلا و عتیقه و قالی‌ رنگ‌دار را بر مبنای توافق طرفین دانست.
    
    رییس اتحادیه قالیشویان تهران نرخ ایاب و ذهاب فرش را چهار هزار تومان و در صورت دوربودن مسافت پنج هزار تومان ذکر کرد.
    
    میرزایی با بیان اینکه قیمت‌های اتحادیه مطابق قیمت‌های سال گذشته است و افزایش نیافته است گفت: در راستای حمایت از مصرف‌کنندگان و خواست وزارت بازرگانی، تصمیم گرفتیم که امسال هم بر مبنای همان قیمت‌های سال قبل عمل کنیم و افزایش قیمت را برای شب عید گذاشتیم و فکر می‌کنیم دیگر کسی شب عید به فکر شستن فرش نباشد!
    
    وی در ادامه با اشاره به وجود 10 بازرس در سطح شهر تهران برای بازرسی و نظارت بر واحدهای صنفی قالی‌شوی گفت: در صورتی که مردم شکایاتی درباره شست‌وشوی فرش‌های خود دارند یا مشکلاتی میان ارباب رجوع و قالیشویان ایجاد شود، اتحادیه آمادگی رسیدگی به آن را دارد.
    
    میرزایی به این منظور شماره‌های 55637062 و 55803113 را در اختیار شهروندان قرار داد.
    
    رییس اتحادیه قالیشویان تهران درعین حال تعداد واحدهای مجاز قالیشویی در تهران را 350 وحد ذکر کرد و گفت: 300 واحد غیرمجاز قالیشویی هم داریم که 200 واحد برای صدورمجوز اقدام کرده‌اند.
    
    او ادامه داد: اتحادیه قالیشویان تهران درصدد است تا به منظور ساماندهی و نظم بخشی به واحدهای قالیشویی مقدمات تشکیل اتحادیه استانی را فراهم کند؛ زیرا پراکندگی واحدها تداخل صنفی ایجاد کرده است.
    
    میرزایی گفت: به عنوان مثال یک قالیشویی با نام معروف سال‌هاست زیرنظر اتحادیه فعالیت می‌کند اما در شهرری نیز به همین نام واحد قالیشویی ایجاد شده و متاسفانه نمی‌توانیم با آن برخورد کنیم چون مجوز گرفته است!
    
    رییس اتحادیه قالیشویان تهران اضافه کرد: بسیاری از واحدهای قالیشویی در بیرون از تهران مستقرند ولی در تهران دفتر دارند به نحوی‌که واحدهای دارای مجوز همگی دفاتر هستند لذا تلاش ما این است که اتحادیه استانی را تشکیل دهیم تا تداخل صنفی کمتر شود.
    
    وی با بیان اینکه 90 درصد فرش‌ها از تهران به مناطق اطراف برده می‌شود، اظهار کرد: عمده باری که برای شست و شو به شهرستان‌های ورامین، کرج، اسلامشهر و رباط کریم می رود از تهران است.
    
    میرزایی درعین حال ازمردم خواست تا درصورتی که ضرورتی برای شستن فرش‌های خود نمی‌بینند از شستن آن خودداری کنند.
    
    رییس اتحادیه قالیشویان تهران دلیل این خواسته خود را سرد بودن هوا، خشک نشدن قالی، مشغله و حجم بالای کار قالیشویان در این ایام و عدم رسیدگی مطلوب به فرش عنوان کرد و بهترین زمان شست‌وشو را اول بهار و فصل تابستان دانست.
    
    میرزایی همچنین درباره آن دسته افرادی که برای شست‌وشوی فرش به منازل مراجعه می‌کنند، هشدار داد: فعالیت این افراد عمدتا غیرمجاز و تحت نظارت اتحادیه نیستند، ضمن‌ آنکه این شیوه شست‌وشو استاندارد نیست چرا که فرش‌ها تنها کف‌شویی می‌شوند و طبعا پس از خشک شدن گرد و خاکِ درون قالی، باقی می‌ماند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد