فرش رضوی

این وبلاگ جهت آشنایی بهتر شما با فرش تهیه شده تا اطلاعات بهتری برای تهیه فرش داشته باشید وهمچنین با اطلاعات مربوط به تجارت فرش واخبار آن اگاه شوید.

فرش رضوی

این وبلاگ جهت آشنایی بهتر شما با فرش تهیه شده تا اطلاعات بهتری برای تهیه فرش داشته باشید وهمچنین با اطلاعات مربوط به تجارت فرش واخبار آن اگاه شوید.

سازمان بسیج اقتصادی در خدمت اصلاح ساختار اداری فرش دستباف

        معاون هماهنگی و پارلمانی وزیر بازرگانی:
    پتانسیل سازمان بسیج اقتصادی در خدمت اصلاح ساختار اداری فرش دستباف 


     معاون هماهنگی و پارلمانی وزیر بازرگانی گفت: سعی می‌کنیم از پتانسیل سازمان بسیج اقتصادی برای اصلاح ساختار و تقویت ادارات فرش دستباف استفاده کنیم. 


     فریدون احمدی در اولین همایش و کارگاه آموزشی ادارات فرش دستباف کشور اظهار داشت: در حال حاضر فرش دستباف دو میلیون اشتغال مستقیم و بیش از 8 میلیون اشتغال غیر مستقیم در کشور ایجاد کرده و ما معتقدیم فرش باید یک وزارتخانه تخصصی داشته باشد و اینکه فرش زیر مجموعه وزارتخانه بازرگانی قرار گرفته است به دلیل نگاه توسعه صادراتی بوده است.

  وی با بیان اینکه در 10 سال گذشته فرش آنطور که باید رشد نکرده است، اظهار داشت: در حال حاضر نمایندگان مجلس نگاه حمایتی ویژه‌ای به فرش دارند بطوریکه اگر شما درخواستی را به من بدهید من می‌توانم 200 امضا از مجلس جمع کنم، لذا هر حکمی که برای تولید و توسعه فرش وجود داشته باشد با محدودیتی از سوی نمایندگان مجلس مواجه نخواهد شد چرا که تمام نمایندگان مجلس معتقدند که باید از این هنر صنعت حمایت کرد.
    معاون هماهنگی و پارلمانی وزیر بازرگانی گفت: هنوز در جاهایی فرش دستباف در چنبره دولتی است و ما فکر می‌کنیم مشکل فرش در ساختار دولتی باید جنبه سیاستگذاری داشته باشد و در اجرا، تولید و توسعه صادرات این بخش خصوصی است که می‌تواند مشکل فرش را حل کند.
    احمدی گفت: اگر تولید صادرات محور باشد مسائل مربوط به کیفیت و رقابت هم حل می‌شود.
    وی با تأکید بر اینکه در برنامه پنجم توسعه بر کوچک‌سازی دولت اشاره شده است، گفت: در برنامه پنجم آمده است باید 4 وزارتخانه با هم ادغام شوند و این ادغام باید در راستای کوچک‌سازی باشد و 21 وزارتخانه فعالی باید به 17 وزارتخانه برسد.
    احمدی افزود: باید بازیگران اصلی عرصه تجارت و بازرگانی فرش فعالان بخش خصوصی باشند و توسعه بخش خصوصی و تشکل محور شدن در دستور کار قرار گیرد.
    معاون وزیر بازرگانی با ابراز امیدواری از اینکه شرکت سهامی فرش در سال جاری واگذار شود، گفت: با ساختار دولتی نمی‌توان شرکت داری کرد چرا که شرکت‌داری قواعد خاص خودش را دارد که در ساختار دولتی نمی‌گنجد به همین دلیل هم شرکت سهامی فرش در لیست واگذاری قرار می‌گیرد.
    احمدی با اشاره به اصلاح ساختار اداری فرش دستباف کشور گفت: در حال حاضر مأموریت بسیج اقتصادی کشور رو به اتمام است و تنها یکی دو مرحله دیگر کالا برگ اعلام می‌شود، لذا می‌‌توان از توان و پتانسیل بسیج اقتصادی برای اصلاح ساختار اداری فرش استفاده کرد.
    وی افزود: این به معنای انحلال بسیج اقتصادی نیست چرا که تا پایان مرحله سیزدهم کالا برگ‌ها این بسیج وجود خواهد داشت اما سعی می‌کنیم از پتانسیل آن برای تقویت ادارات فرش استفاده کنیم.
    معاون وزیر بازرگانی گفت: برای تحریک تقاضای داخلی فرش دستباف باید سعی کنیم فرش در کالاهای مربوط به طرح میزان یک گنجانده شود چرا که در این طرح به 2.7 میلیون نفر از کارمندان دولت اعتبار 4 درصدی یک و نیم میلیون تومانی داده می‌شود، لذا اینکه فرش در کالاهای مربوط به طرح میزان قرار بگیرد می‌تواند نقش بسیار مؤثری در افزایش تقاضا داشته باشد.
    احمدی با تأکید بر اینکه باید انجمن‌های غیر دولتی فرش توسعه پیدا کنند، گفت: تشکل‌های مردم نهاد می‌توانند در توسعه فرش دستباف مؤثر باشند چرا که راه نجات اقتصاد کشور این است که سیاست‌گذاری در اختیار دولت باشد اما اقتصاد به بخش خصوصی واگذار شود.
    وی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به قم و تاکید ایشان به توسعه فرش دستباف و اینکه رئیس مجلس نماینده مردم قم است، اظهار داشت: حتما امسال باید در قانون بودجه اتفاقی برای فرش بیفتد 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد